donderdag 26 maart 2020

even rust....

Als je een dag of 10 alleen bent met 3 drukke jongens omdat de man in het gezin zware nachten heeft in het ziekenhuis van Maastricht....

Is het heerlijk als hij een paar dagen thuis is om uit te rusten en om de jongens in de gaten te houden.

Dan kan zij in alle rust een dagje gaan werken in haar ziekenhuis.

Hier kunnen vrijwel alle contacten met patiënten via de telefoon gaan, en dus is dit gedeelte uitgestorven en leeg.


Mijn kind geniet er van. Kan ze even in alle rust een hoop zaken afwerken.

Een man die er niet is, verkouden kinderen die niet naar de opvang kunnen, je eigen werk en een op handen zijnde verhuizing vergt veel van een mens.


Ik heb sowieso diep respect voor alle jonge ouders die in deze moeilijke tijd een hoop bordjes in de lucht moeten houden.


Ook Nijntje schijnt bekend te zijn met het virus.


Ik heb via de wattsapp groep gisteren een lesje gegeven.

Een van de deelnemers is al net zo in de war als ik was.
"Mogen we jou wel storen vandaag, het is maandag he?"

"Nou, nee hoor het is woensdag en daarbij: ik doe er niet moeilijk over, dus kom maar door met je vraag".

Klaargelegde stofjes werden opgehaald laat in de middag en Herman kreeg een schattig engeltje mee naar boven.

Ik geniet toch wel erg van alle contacten en leuke berichtjes en kaartjes.


Paula stuurt een prachtige foto van haar versie van de "Civil War Bride"......

Kletsen we gelijk even weer bij. We missen vooral de Bee, maar voorlopig zal het er niet van komen.
Voor de zekerheid hebben we ook alle lessen doorgeschoven naar het najaar.

Iedereen heeft gisteren een mail van ons gehad.


Gek genoeg schiet ik niet erg op. Niet zo verwonderlijk misschien.

Werk beneden in de winkel, rondje lopen, even buiten in de zon zitten en contacten onderhouden met kinderen en vriendinnen......

Tot nu toe vliegen de dagen voorbij.


Hopen dat het toch wel goeie nieuws van gisteren over het enigszins afvlakken van het aantal patiënten doorzet.....

Maar dit gaat nog een lange tijd duren.....

Blijf gezond en geniet van het mooie weer vandaag

en tot morgen


groetjes

Wietske