dinsdag 23 juli 2019

In aanloop naar......

Een nieuw seizoen vol nieuwe workshops en een BOM

kwamen de allernieuwste stoffen van Tilda ook bij ons binnen.


Gelukkig hadden we ze allemaal besteld want we wisten toen niet dat er zoveel deelnemers zouden zijn. 


"Fleur" van Susan Smith:


Herman is al druk bezig om alles in kaart te brengen zodat het voor iedereen mooi overzichtelijk is.

Natuurlijk blijft er genoeg Tilda stoffen over voor de andere projecten (Beyond the Porch) en zullen er vanaf morgen FQ's in de winkel liggen.

Onze eerste bijeenkomst van het nieuwe seizoen is de "Summerschool" op 3 en 4 augustus


De "Sterre" ontworpen door Mandy is klaar om uitgerold te worden.
We zijn er supertrots op dat het haar gelukt is om hem op tijd af te krijgen en we gaan er 2 dagen van genieten.


De kaarten van de boot liggen al weken klaar. Een propvolle boot wordt het en met een voor voor ons wel heel bekende stuurman wordt het denk ik een lollige vaart......


Een mandjesquiltje, gemaakt door Els voor de winkel.
Hij is klaar en het malletje ligt in de winkel voor de verkoop.

Herman heeft het patroon gemaakt en de duidelijke beschrijving zit er bij.
Lekker makkelijk met een superleuk resultaat.


En kijk wat er de vorige week langs kwam in de winkel.
Een Jane Austen van formaat.


gemaakt door Marga.

Het boek met het patroon en een complete mallenset is nog op voorraad en omdat het om de laatsten gaat hebben we het afgeprijsd.


The Rowdy Flat van Susan Smith. 

Tjonge, ik heb er al heel wat mee gestoeid hoor. 

Eerst een paar jaar geleden al en toen werd het niks.
Nu weer opnieuw begonnen, lang getwijfeld welke kleur ondergrond ik zou nemen. Begonnen op ecru maar ik vond het niet echt spannend genoeg.


En dus werd het geel. 
Best wel griezelig maar het pakt heel goed uit.
Tijdens de vakantie de blaadjes er op gezet, maar ik ben niet goed in puntjes appliceren en ik vond dat er erg veel blaadjes op zitten.

Er mocht wat meer rust in. 
En dus haalde ik alles er weer af, tot grote ontzetting van mijn jongste kind.

"Neeeeee" "Haal je alles er weer af mam?"


En nu ben ik tevreden. 
Bovenin de eerste Mot die ik leuker vind dan het hartje.

Het is echt een geweldig patroon waar je eindeloos mee kan combineren.


En inmiddels zitten alle blaadjes vast, en ben ik tevreden.
Op naar de mandjes die in de hoeken komen.


In aanloop naar de hitte:
2 grote jongens zullen overuren gaan draaien de komende dagen. 
Natuurlijk zit ik liever buiten maar gelukkig hebben we deze en zal ons huis koel zijn.
Beneden in de winkel houden we het wel koel met de deur dicht en de waaier aan.


Sterkte allemaal want volgens mij vindt niemand dit weer leuk.

Morgen om 10 uur gaan we weer open.

groetjes

Wietske