vrijdag 18 januari 2019

Als er een baby (jongetje) verwacht wordt

Dan worden er de mooiste quilts gemaakt.


De oma's zijn er goed in en dit babyjongetje


en zijn mama gaan er straks van genieten. 


Wat begon als: "zomaar restjes opmaken", groeit uit tot een prachtige quilt


een explosie aan kleuren. 


En dat je voor de hexagonen van de tas van Mandy ook heel andere stofjes kunt gebruiken
bewijst ook wel hoe leuk dit wordt.


Marina is nog druk in voorbereiding met de cursus die ze straks geeft:
patchen op de naaimachine vanaf 1 februari.

Ik heb besloten om deze 4 lessen mee te doen.
Eens kijken of ik het leuk vind.


Heerlijk om de blokken van de Dear Jane voor te bereiden en niet na te hoeven denken over de kleur.
Alles leg ik van te voren klaar: sashing, nummer van het blokje 


Zodat ik tussen de bedrijven door heerlijk kan gaan zitten priegelen.


De tweede baan voor de Stonefields is gespeld en ook dat is een heerlijk klusje voor de avonden bij de TV.


Voor het eerst krijg ik een quiltkamer voor mezelf.

Het zal wel even een paar weekjes duren voordat het in gebruik genomen wordt maar de kleur is bepaald.

En de eerste schilderklussen zijn gedaan.


We gaan om 10 uur open en vanmiddag komt er weer een frisse groep beginners.
Heerlijk om weer nieuwe enthousiaste mensen te begroeten.

Morgen is er een vriendinnengroep die een workshop gaat volgen bij ons.

Dit keer heb ik het allemaal voorbereid en zal ik de groep begeleiden.

Leuk, ik heb er zin in.

Fijn weekend

groetjes

Wietske