zondag 22 oktober 2017

Was ik er nou wel of was ik nou niet?

Gisteren weer een hele dag Monique:

Quilten op de naaimachine
Fantastisch, zij kan het!!!!!!

Heerlijk om deze mooie quilts te zien


Het prachtige quiltwerk


Op een doodgewone naaimachine


vragen stellen, kijken, voelen. Alles is toegestaan.


Machines klaarzetten, lunchen


ze kunnen

L*O*S


de eerste resultaten.

Vertrokken met huiswerk voor over een paar weken. 
Ik ben zo benieuwd hoe ze het gevonden hebben. De volgende keer hoor ik het vast.
Ik moet iets bekennen:

Ik was er niet

Ik vertrok om 11 uur........
Een uitnodiging om met kinderen mee te gaan naar Rotterdam, maar Herman verzekerde mij dat ik moest gaan.

Het was gewoon te leuk.......


Vanmorgen, ja heus op zondag, Jeltje van Quiltshop 100 Rozen
uit Deventer.

Ik ben al zo lang helemaal fan van deze quilt en van de techniek
"An English Country Garden"


En ik wilde er graag meer van weten


We hadden afgesproken dat dit paneeltje vandaag uitgewerkt zou worden


Eerst de "show and tell"


het hoe en waarom

over de ontwerpster


en dan val ik er in, net terug uit Rotterdam


De deelnemers hebben een proefpaneeltje gekregen om het kleuren te oefenen

Mooie kleurpotloden, penseeltjes en water, ik ben net op tijd om mee te doen


uit de prachtige quilt van Anton Pieck


  we willen graag weten hoe het werkt.


Jeltje wil zelf het strijkwerk met de flisofix doen. Het moet in een keer goed, en je hebt een vaste hand nodig.



Mooi duidelijk patroontje


Dit is het makkelijke gedeelte:
festoneren


Superleuk


Maar dan: de knoopjes die het geheel zo leuk maken. dat is nog een hele klus. 

Er wordt druk geoefend


Veel patroontjes worden gekocht bij Jeltje, ik koop ze allemaal voor de winkel.
 gewoon te leuk, evenals de opbergmap. 

Die is ook super.

Eens kijken of ik nog wat tijd over heb.......


Tja ik was er niet steeds bij. 

Heel onverwachts weg met de kinderen. Het mocht van Herman.
Ik red me wel zei hij, er is hulp in de winkel......
En dus gauw een Jip en Janneke koffer gekocht met/voor Isabel


en eerst lunchen in Gouda bij de oudsten
Isabel, niet gewend aan jongensdingen keek haar ogen uit met al dit stoer gedoe


Auto's, geweren, 


en stoere spelletjes op de I-pad


vanuit Gouda naar een prachtig hotel in Rotterdam

Voor vertrek naar een restaurant nog even TV kijken


en dan zit je zomaar met z'n één-en-twintigen aan tafel.
Curacao en Nederland

Heerlijk, we genieten met z'n allen. 
Wat een feest om een aantal van hen weer te zien.


Isabel, haar mama en ik delen de kamer in het hotel. Ik lees voor, Isabel's mama leest voor waarna we als een blok in slaap vallen.


Vanmorgen een heerlijk ontbijt in een prachtige omgeving


Gelukkig, iedereen weer veilig thuis.

Maastricht is al weer overgegaan tot de orde van de dag


Net of ze niet weggeweest zijn.


Het was een heerlijk weekend.

even op adem komen tot woensdag

Straks lekker op tijd slapen.......


groetjes

Wietske