dinsdag 17 oktober 2017

Hazepad of HazeNpad?

Hoe leerden we dat een poos geleden ook al weer?

Als het om slechts één haas gaat spreken we van hazepad, als het om meerdere gaat moeten we hazenpad zeggen.

Ik persoonlijk heb deze wijziging in onze grammatica altijd een beetje onzin gevonden, maar goed.


Ik heb het dus over hazen


Op het hazenpad.

Ze zijn zo groot, dat ik ze nauwelijks op de foto krijg.
Maar ik vind ze toch leuk!!!!

Een hele klus om het netjes te krijgen want met freezerpaper of H250 lukt het niet.
Ik heb dus het radeermesje gebruikt, alles keurig geregen, knipjes in de bochtjes met fray check zodat het niet rafelt, en dan blik op oneindig en netjes werken.

Heerlijk bij de TV


2 hazen zitten nu vast en 2 zitten geregen


En dan komt voor mij het allermoeilijkste
echt waar, ik vind het 

crisis:

De stof erachter weg knippen

doodsbang dat ik fout knip en opnieuw moet beginnen


en zie hier, even tegen het licht gehouden voor de controle

G*E*L*U*K*T*
Tenminste deze 2


en de bloem.....

De komende dagen wordt het gezellig druk in de winkel en kan ik op ieder moment even naald en draad pakken om wat steekjes te doen.

De andere 2 zitten al keurig vast geregen.

Morgenmiddag is Mandy er weer en is de "Happy days" van Sarah Fielke aan de beurt.


Vrijdagmorgen is er een Dear Jane en Diamonds Bee. En mocht je nou denken: ze had toch zwart-wit?

Er kwamen Meawood stoffen binnen en daar werd ik uiteindelijk helemaal verliefd op.

De zwart-witte waren "proefjes"
----------

Ik heb heel veel proefjes.

wel een mand vol


Soms mag je iets geheim houden toch? Heerlijk, af en toe een klein blokje maken voor de verandering.

Er komen nog meer rose stoffen binnen die hierbij horen. Ik zag ze en was helemaal 
"OM".

Die dingen gebeuren nou eenmaal.

 Helemaal als je een eigen winkel hebt.


Vrijdagmiddag is er weer een beginnersles, zaterdag komt Monique voor de eerste les "quilten op de naaimachine" en zondag komt Jeltje van de 100 rozen borduren.


Ik verheug me......

Nu nog even rust.

groetjes

Wietske