zondag 5 maart 2017

Echt victoriaans?


Victoria!!!

Een prachtige serie op TV die wij ademloos gevolgd hebben de afgelopen tijd.

Klassiek, stijlvol, charmant.

Van deze classificaties was gisteren in eerste instantie niet zo heel veel te merken

vuilniszakken op tafel, lijmpotjes, plastic bakjes, oude tijdschriften  en veel rollen en kwasten


Maar we hadden 

Rinske Stevens!!!!

de enige echte.

Hoe leuk is dat.....

Nou, heel leuk.

Duidelijke uitleg over het victoriaanse naaidoosje dat vandaag gemaakt wordt.


Iedere deelnemer mag haar eigen stofje uit de winkel kiezen, en alhoewel ik zelf niet mee doe

(helaas, je kunt nou eenmaal niet aan iedere workshop in je eigen winkel meedoen, al zou ik het dolgraag willen)

had ik een vriendinnetje gevraagd of zij er eentje voor mij wilde maken met door mij zelf gekozen stofjes.

En dat vond ze prima.....

Ze mag 3 juni weer en dan maakt ze hem voor zichzelf.


Er werd hard gewerkt


passen en meten


veel lijm, weinig lijm, hoekjes vullen, en vooral stofjes stevig vastplakken


Het is echt wel een dingetje om het goed te krijgen.


De verschillende onderdeeltjes zijn duidelijk genummerd.

  
en resultaten worden al snel zichtbaar

  
Oké, ik doe ook even wat. 
Ik ben niet zo van deze tak van sport, maar wil het wel even proberen.


Ik laat mijn toekomstig exemplaar graag achter in de goeie handen van Wies.


En kijk, hoe mooi


Tegen half 4

moe, maar tevreden is iedereen


de resultaten zijn zo mooi!!!!


Als iedereen vertrokken is, moet ik echt even slikken


Maar dan zijn daar de hulptroepen
Zo ongelooflijk lief

Hup, stoelen op de tafel, stofzuiger uit de kast en 


poetsen maar


Dank jullie wel meisjes, ik hoefde alleen de WC's nog maar schoon te maken.......
Jullie zijn schatten.

Rinske, dank je wel!!!

Het was een ontzettend leuk en leerzaam dagje.
En het resultaat? 

een klassiek, stijlvol, charmant opbergdoosje voor al je kleine naaispulletjes.

Victoria zou er jaloers op geweest zijn denk ik.

We gaan nog een keer in de herhaling en je kunt je nog aanmelden.

3 juni 

komt Rinske nog een keer.

En Wies uiteraard ook. 
Zij gaat dan voor zichzelf aan de slag met een door haar zelf gekozen stofje.

Fijne zondag allemaal.

groetjes

Wietske