dinsdag 5 juli 2016

Zomaar.......

Op maandagmorgen om half 10 de deur uit om de natuur in te gaan.


Prachtig weer, niet koud en niet heet


zonnetje en wolken

We hebben het behoorlijk lang vol gehouden


en mochten van onszelf koffie en lunch combineren met iets lekkers
Een heerlijk begin van de week


En zo lag gistermiddag mijn cirkel erbij van de Camelot
Alleen de krantenstof moest er nog omheen


een mooi resultaat, vrolijk en licht


passend in het geheel.

Gelukkig, ik heb er een bestemming voor. Met mijn middelste kind afgesproken dat dit een deken wordt voor Laurens als hij "op kamers" gaat........

Hij is de oudste en je moet toch ergens beginnen.

Nou is hij pas 9 dus ik heb de tijd. We hebben al uitgerekend dat ik voor een eenpersons bed 12 blokken nodig heb.

Met de krantenstof er omheen wordt het een stoer geheel, ook als hij volwassen is.

Mocht de deken nou eerder klaar zijn.......


Gistermiddag weer een nieuw blok voorbereid


Kijk, en daarom ben ik nu zo blij met mijn grote opbergmap
Ik hoef zomaar te gaan beginnen, en dat vind ik heerlijk


We plakken er nog 1 vakantiedagje aan vast, of is dit nou wat ze "met pensioen" noemen?

Morgen gaan we weer open en er is een vrije, gratis inloop - Bee

De hele dag


groetjes

Wietske

13 opmerkingen:

susana zei

Hoi Wietske, gezellig blogje op de vroege ochtend! Mooie Camelot maak je, ik weet niet of je geheel volgens patroon het blok maakt, maar de buitenste witte punten rand ligt andersom dan het patroon aangeeft en daarom het figuur anders, moet je maar ns kijken. Maar misschien wil je het juist zo! Dan heb ik niks gezegd. Groetjes Susi

Wietskes Quilts zei

Ha Susi, je hebt gelijk maar er staat een fout in het patroon. H4 en H5 zijn omgedraaid. Ik laat het maar zo. Het valt niet op.
groetjes
Wietske

Bernadette van Gils zei

Leuke kleuren heb je gebruikt en dat krantenpapier maakt hem zeker stoer. Je kunt inderdaad maar beter op tijd beginnen voor als de kleinkinderen op kamers gaan, want je hebt er verschillende dus oma Wietske heeft nog genoeg te doen hihi
Geniet nog van jullie ene dag pensioen.
Groetjes
Bernadette

Elza zei

Jullie hebben helemaal gelijk fijn er op uit.
Het was ook prachtig weer gisteren. Hier is het vandaag weer slechter helaas. Maar heerlijk handwerk weer. Groetjes en een fijne dag vandaag. ELza.

Yvonne zei

Nou Oma....volgens mij kopen kinderen die op kamers gaan tegenwoordig gelijk een twee-persoons bed hoor! Maar je bent gelukkig op tijd begonnen dus er kan altijd nog een randje aan!
Heerlijk zo'n dagje vrij, jezelf even verwennen en het vakantiegevoel komt vanzelf!

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi de cirkel gemaakt, en ja de kleinkinderen van hier, hadden meteen een twee persoons- bed of een twijfelaar toen die op kamers gingen. Heb dan ook voor allemaal een groot quilt gemaakt, toen ze 18 werden, en de jongsten hebben het ook al gehad.
Maar je kan het altijd groter maken met de tijd hé. Groetnis Annie

Heleni van Til zei

Wat een leuk idee dat de Camelot voor Laurens is. Wordt prachtig. Hele leuke kleuren.

Heleni van Til zei

Wat een leuk idee dat de Camelot voor Laurens is. Wordt prachtig. Hele leuke kleuren.

Annelies zei

Je Camelot wordt mooi !!

Merian zei

Nee hoor!! lekker genieten!

Anoniem zei

Dit is inderdaad het genieten van als je partner met pensioen is en niet meer moet werken. Heerlijk zo die onverwachte dingen en de dag pakken zoals die komt met een heerlijke wandeling en jezelf verwennen met een lunch. Moet je zelf doen en van genieten.
De camelot wordt mooi Wietske en je kan er lang overdoen als deze voor Laurens is.
Ook voor vandaag een gezellige dag. Ik ga zo heerlijk een uurtje zitten lezen. Groetjes, Lenny

Floor zei

Je hebt in ieder geval nog lekker heel lang de tijd totdat de quilt voor Laurens klaar moet zijn. Maar ik denk dat hij het voor zijn 10 verjaardag ook al heel leuk zou vinden :-)
Ja.. met pensioen... dat is vele dagen tijd voor jezelf en af en toe wat plichten.
Maar het scheelt dat jij denk ik niet zonder die (leuke) plichten kunt.
Dus lekker genieten van je winkel en de mensen.

Anny zei

Ha, je bent er in ieder geval op tijd bij! Zo lang zal het toch niet duren voordat de quilt af is. Dat Mevrouw Rafel nu nog werkt met communistische tienjarenplannen wil nog niet zeggen dat dat jou overkomt �� wij noemen zo'n frisse dag knapperig weer. Heerlijk zomers maar net niet te warm om lekker iets te doen.