zondag 24 juli 2016

Men neme.......

een haaknaald en wat bolletjes garen


een voorbeeldje, gemaakt alvast


door een juf die het lesgeven in de vingers heeft en het nog lang niet verleerd is,


en ziedaar, een leuke leerzame dag voor maar heel weinig mensen, dat wel......
Maar ze vonden het leuk!!!


Al gauw werd er resultaat zichtbaar en Patricia droomt van haar eerste echte door haar zelf gehaakte deken


en schuift Viv nog even aan voor enkele adviezen over hoe je een haaknaald het beste kunt vasthouden zonder kramp te krijgen.


Patricia is gisteravond thuis verder gegaan, dus die deken komt er wel.

Els, dank je wel dat je onze cursusruimte op deze zaterdag - in - vakantietijd - zo gezellig hebt opgevuld.


Men neme.......
De nieuwste Quiltmania


waar dat enorm leuke, makkelijke patroon van Jen Kingwell in staat. Ik ben al jaren fan van haar.


En men neme:

Allemaal stoffen uit eigen winkel en, o heerlijk, de paar honderd driehoekjes en hexagonen kunnen geproduceerd worden met de stempels die we in de goeie maat hebben.


 ik begin er aan in de vroege avond


En om een uur of 10 is dit het resultaat

vrolijke kleurtjes, het zou zo maar eens voor een meisje kunnen zijn want het grijs is ingeruild voor rose,

 het ecru is spierwit geworden.


 Wat het wordt en hoe het gaat?

We zien wel, het is een heerlijk klusje.

De komende dagen is het druk in huize Meinders.
2 grote stoere jongens zullen lawaai komen maken en Isabel neemt morgen een snipperdag van de crèche.

Ik ben benieuwd of er hier in de straat ook pokamon's te vinden zijn. 
Gisteren zat er eentje op de buggy van Koen.

Er veel van snappen doe ik niet en al helemaal niet dat jonge mensen soms met gevaar voor eigen leven op zoek gaan naar deze kleine monsters, maar één ding is zeker:

de jeugd loopt weer eens buiten........


Hoeveel tijd ik heb om te bloggen overzie ik nog niet, maar kijk als je naar de winkel wilt komen deze week in de agenda want we hebben een druk programma:

Woensdag de Camelot -Bee, donderdag de laatste  Bluebird Lane 
en 
zaterdag zijn we voor klanten gesloten omdat de winkel bomvol is met de workshop van Sarah Fielke.

Eindelijk gaan we haar ontmoeten, ik verheug me er enorm op.

Uiteraard laten we toevallige passanten niet op de stoep staan..........

Fijne dag

groetjes

Wietske

9 opmerkingen:

marga zei

Goede morgen Wietske. Wens je een fijne zondag toe en heel veel plezier met jullie kleinkinderen.
Jammer toch dat de afstand een beetje groot is.
Groeten
Marga

Anny zei

Haken is zoooo gezellig. Als je het eenmaal onder knie hebt is het leuk vermaak bij de tv.
Wat een leuke stofje heb je gekozen. Dat wordt een vrolijke quilt.
Gezellige zondag. Anny. En sterkte met de Pokemonjacht.

Floor zei

Moet altijd wel een beetje lachen hoor Wietske, als jij weer eens valt voor een nieuw project. Ik zal maar niet vragen aan hoeveel je bezig bent. Het is ook zo verleidelijk hè? En jij hebt de lapjes zo voor het grijpen, dat maakt het nog moeilijker lijkt me.
Maar het wordt een heel vrolijk geheel, daar zal Isabel over een tijdje blij mee zijn.

Bernadette van Gils zei

Leuk om te zie dat wat gisteren nog lapjes waren nu al een begin is van een quilt.geniet van je kleinkinderen
Groetjes
Bernadette

Villa Zeezicht zei

Leuk dat ook de haaksters lekker aan de slag geholpen zijn! Veel plezier de komende dagen met de kleinkids, de pokemon-rage en je nieuwe lapjes, ze zien er inspirerend uit. Zou bijna zin krijgen om ook... haha! Lieve groet!!

Anoniem zei

Krijgen de kleinkinderen de quilt als ze 18 jr. worden? Dan heb je nog even de tijd om voor allemaal een quilt te maken. Niet te veel leuke projecten tussendoor doen dan en dat is zo moeilijk als je iets leuks ziet. Herkenbaar.
Heel fijne en gezellige dagen met de kleinzoons en lekker genieten.
Groetjes, Lenny

marion zei

fijn dat je dag leuk was....onze christmas in july was geweldig....mede dankzij jullie bijdrage

Evelyne zei

Wordt een leuke quilt waar je aan begonnen bent. Echte meisjes quilt!

Liefs,
Evelyne

Hilda zei

Het haken is helemaal terug. Wanneer je snel last hebt van je handen kun je ook proberen op de Duitse manier te haken. Je pakt dan de haaknaald overhands beet. ( zoals een klein kind een lepel vast houdt). Van mijn handwerkjuf op de lagere school mocht het niet. Toch ben ik blij dat ik het zo heb aangeleerd van een oud tante. Nu kan ik gelukkig nog een poosje haken of ik nu zit of lig.