maandag 15 februari 2016

Onze Beursgang


Begon al vroeg op de woensdagmorgen, maar gelukkig stond alles klaar 


en konden we snel inladen.


Beetje paniekgevoel had ik wel. Ik heb er al moeite mee om voor 4 dagen kleren mee te nemen als je niet weet welk weertype en wat voor temperatuur het is/wordt.


En dan moet je ook nog eens een hele winkel mee.


Echt een hele onderneming.


Maar natuurlijk, daar zijn zusje en vooral zwager alweer om te helpen. Er wordt een complete constructie opgebouwd, want het moet er vooral gezellig uitzien.


Het was noodweer en we kwamen vuilniszakken te kort. Gelukkig waren we voorbereid, alles was goed verpakt.


En dan begint het er allemaal op te lijken,


Voldoende voorraad onder de tafel want we gaan niet naar huis gedurende deze 4 dagen.


En dan valt er een behoorlijke last van onze schouders. Het staat…
En hoe


en het ziet er prachtig uit. 
Vol vertrouwen kunnen we aan deze beursdagen beginnen.


Doek ervoor en op naar het hotel met onze koffer die er maar leegjes bijligt in die hele grote bus.


Prachtig hotel en een suite op de 8e verdieping en om één ding hoef ik me de komende dagen geen zorgen te maken:

De schoonmaak. 


De volgende ochtend: mistig, glad 


en bevroren ruiten


maar de stemming zit er in, we hebben er zin in en het begint ook al gauw druk te worden.

Eén klein minpuntje van deze beurs, het is te koud


 of tropisch heet……..


Er komen veel vriendinnen


samen veel plezier en voor mij heerlijk om me aan te sluiten 


als er even voldoende opvang in de kraam is.


En na sluitingstijd als het doek weer gevallen is


trakteren wij onze hulptroepen op een heerlijk etentje in het hotel.
Den Bosch moet nog een heel eind rijden….

zusje woont gelukkig in Zwolle


wij hoeven alleen maar in de lift en ik mag mij in een makkelijke stoel nestelen en "onzin TV" kijken.


We hebben buren, zo lief en gezellig. Je deelt best veel zo'n 4 dagen.


Jammer genoeg missen we onze koning bij de opening van het Jeroen Bosch jaar. 

Het is feest in den Bosch en wij zijn er niet bij.


De opening van de tentoonstelling over Jeroen Bosch zien we op TV. gelukkig wonen we 2 minuten van het museum vandaan


de tentoonstelling duurt tot 8 mei, dus we zullen gauw kaarten gaan halen.


Er komen nog meer vriendinnen. Of zijn het klanten?
………….


 En de één blijft zelfs mee-eten en slaapt ook in het hotel


 Ik ontmoet veel collega's


En het blijft maar doorstromen in de kraam


Op een ochtend ligt er sneeuw


en gaan we toch wat glibberig op pad.


zusje krijgt nog privé les omdat ze iets niet snapt


en ik krijg foto's toegestuurd van een vriendinnetje dat net haar Stonefields binnenkrijgt


zo prachtig doorgequilt…..


Er worden foto's van ons gemaakt


en een vriendin uit Friesland staat garant voor de slappe lach


Mijn Jules wordt overgedragen aan Monique.
Zij geeft bij ons quiltlessen op de naaimachine en ik weet dus hoe goed ze is.

  
Heel goed!!


We besluiten om iets extra's te doen met Valentijn. 
Iedereen die afrekent bij de kassa krijgt een romantische FQ mee naar huis, ongeacht het bedrag.
Voor een meisje en haar zusje dolle pret, Ze kopen samen een rolletje van 1,25 en gaan met een FQ naar huis.

Als dat geen handel is….


Leuke collega's uit Zutphen. Over een poosje sluit ik me aan bij hen in de bus naar Nantes.
Volgens mij gaan we veel plezier hebben.


En dan is het eindelijk 4 uur. Stiekem kijk ik er naar uit, ik ben doodmoe


en ik trek voor de zoveelste keer andere schoenen aan.


In één uur zijn we helemaal leeg, echt waar. 
Alles in de bus.


waar zouden we zijn zonder zusje en zwager. Gelukkig kunnen we straks in de zomer komen helpen als ze gaan verhuizen……..

Lief zusje en fantastisch handige zwager:

DANK JULLIE WEL!!!!


De weg naar huis is lastig, het is glad en het sneeuwt.

Maar we hebben genoeg te overleggen, ik houd Herman goed wakker.

Doen we dit nog eens weer?

Nou?

Voorlopig niet. 
Ik zal blij zijn als alles weer veilig in mijn mooie winkeltje staat.


En Wietske heb je nog iets zinnigs gedaan?

Eén half sterretje voor de Burnt.

Ik had 's avonds geen puf om ook maar iets te doen.


Het was een prima ervaring voor ons, veel mensen gezien en gesproken en we hebben een stuk naamsbekendheid opgebouwd in het Noorden. Velen wisten niet dat er weer een quiltwinkel is in die prachtige stad met Bossche bollen.

Helaas is er een tasje blijven staan in onze kraam. 2 dames die zoveel plezier hadden dat ze de stofjes vergeten zijn.

Als ze zich melden, sturen we het op naar jullie. Ik hoop zo dat jullie dit lezen.

En nu?


Inruimen, opruimen, dus aan de slag!

Ik hoop dat jullie meegenieten van dit verslag en nu eens mee kunnen kijken hoe het er achter de schermen aan toe gaat.

Fijne dag

groetjes

Wietske

31 opmerkingen:

miekequilt zei

Ik kan me voorstellen dat je voor iedere beurs goed nadenkt of je gaat. Vond het leuk om jullie in Zwolle even te spreken. Hopelijk hebben jullie tijd om even bij te komen van de drukte. Als get lukt gaan we ook naar Bosch in Bosch. En dan komen we weer even naar jullie.

Anita Vlijtige Handjes zei

Heerlijk ik heb genoten. Helaas heeft de griep me te pakken dus dat werd geen Zwolle. Fijn dat jullie er zoveel plezier aan hebben gehad. Dat maakt het opruimen makkelijker.
Succes met de laatste loodjes.
Groetjes Anita

Anita Vlijtige Handjes zei

Heerlijk ik heb genoten. Helaas heeft de griep me te pakken dus dat werd geen Zwolle. Fijn dat jullie er zoveel plezier aan hebben gehad. Dat maakt het opruimen makkelijker.
Succes met de laatste loodjes.
Groetjes Anita

Phyllis zei

Wat een gaaf en uitgebreid verslag van de beurs, dat je nog puf had om dit op het www te zetten. Ziet er allemaal mooi uit, maar kan me voorstellen dat je weer blij bent wanneer alles weer z'n gewone gangetje gaat.

Judith zei

wat eenheerlijk verslag. nu lekker twee hele dagen voor jezelf! Lekker in MB met de Burnt, beetje aankeuvelen, wat opruimen. Ik kan mij voorstellen dat je KAPOT bent! Fijne dag, groetjes aan herman en nu tot heel erg snel!

Tineke zei

leuk hoor, zo'n lang verslag van jullie belevenissen op de beurs, nu 2 dagen rustig aan om alles weer op z'n plaats te krijgen in je winkeltje. denk aan jezelf en regelmatig met een werkje en de voetjes omhoog hoor!

Brigitta Seinen-Boermans zei

Vond het super leuk jullie weer even te ontmoeten. Wat een mooie kraam hadden jullie. Heerlijk zo vier dagjes in een hotel, dat is lekker "thuiskomen" na een dagje beurs. Oh en je Jules wordt vast prachtig. Wat een leuke foto met jou en "onze" Grietje. Nu maar heerlijk een paar dagen met je voetjes omhoog en lekker handwerken. Tot ziens.

Inge Slaats zei

Wat een heerlijk, lang en gezellig beursverslag. Ik vergat gewoon mijn koffie op te drinken, zo maar even nieuwe pakken.
Wat hebben jullie het goed gedaan, het is niet niks 4 dagen beurs. Ik kan me voorstellen dat je na afloop doodmoe was. Wat is het dan fijn hè om weer thuis te zijn en lekker op je gemak je winkel weer op orde te brengen.
Fijne "bijkom dagen" en tot gauw.

Villa Zeezicht zei

Hihi, volgens mij is het met dit soort beurzen net als met bevallen: na afloop roep je "Nooit Meer!!" maar na een poosje, als al het leed en de moeheid verdwenen zijn, gaat het toch weer kriebelen ;o) Maar super leuk om mee te lezen hoe jullie dagen waren. Ik ben zelf niet geweest en kon zo toch een stukje mee beleven :)

Yvonne zei

Wat een enig verslag! Ik heb bewondering voor jullie inzet! Heb twee keer market in Houston mogen beleven en weet hoe verschrikkelijk veel werk het is om alles te moeten opbouwen, lange dagen maken en dan alles weer afbreken en inpakken. Dagen die jullie vast heel veel voldoening hebben gegeven en héél veel leuke ontmoetingen maar nu vast even lekker met de beentjes omhoog en welverdiend uitrusten!

Marguerite zei

Mooi verslag van 4 heerlijke dagen. Maar wat een werk. Sta je eigenlijk niet bij stil als je aan de andere kant van de kraam staat. En nu alles weer terug de winkel in en langzaam word het leven weer normaal. :)

KijkDaarIs zei

Leuk he op de beurs?
Het is veel werk maar het is ook heel gezellig..;0)
Dit keer stonden we aan de andere kant ..ook bijzonder!!
Het zag er leuk uit ..en ik ben heel blij met mijn stofjes...vooral het muizenstofje voor het kleine mannetje..
Fijne dag..

Heleni van Til zei

Wat heb ik genoten van je verslag. Ik beleefde alles met je mee. Ook de vermoeidheid.....
Maar moe was ik ook, na geklust te hebben in het nieuwe huis van zoonlief. Dus ik was niet in Zwolle en vond dat ook wel jammer. Ik had je graag ontmoet daar om misschien wel iets af te spreken...
Maar dat doen we nog wel.
Rust maar lekker uit na zulke heftige dagen.
Groetjes

Heleni van Til zei

Wat heb ik genoten van je verslag. Ik beleefde alles met je mee. Ook de vermoeidheid.....
Maar moe was ik ook, na geklust te hebben in het nieuwe huis van zoonlief. Dus ik was niet in Zwolle en vond dat ook wel jammer. Ik had je graag ontmoet daar om misschien wel iets af te spreken...
Maar dat doen we nog wel.
Rust maar lekker uit na zulke heftige dagen.
Groetjes

Anoniem zei

Goedemorgen.. Kraam 105.wat een barre tocht gisteren op weg naar huis. Het was slipping and sliding het eerste stuk tot aan de afslag Nijmegen maar wat was de Veluwe mooi besneeuwd.
Wij hebben de sneeuw van Zwolle mee naar Limburg genomen. Hier is alles wit en het sneeuwt maar lekker door.
Wietske en Herman ik bewonder jullie...4 dagen beurs... Ik was na 2 uur beurs al helemaal doodop. Als die bezoekers nu zo verstandig zouden zijn om al die zwaargevulde rugzakken en trekkarretjes thuis te laten of op z'n minst opletten dat ze niet tegen andere bezoekers aanbonken dan zou de beurs al een stuk aangenamer zijn!
Het etentje en het gezellige gezelschap 's avonds in het super hotel maakte weer alles goed...
Groetjes Coco

wilma oud zei

Goh, wat een verhaal. Wat een belevenis zo'n beurs. Nee, als je aan de andere kant staat heb je daar geen idee van. Ik heb weer genoten van je verhaal en rusten jullie beiden nu maar goed uit, woensdag begint het gewone leven weer (denk ik) Groetjes Wilma

Ageeth Dorsman zei

Een heerlijk meegeniet-verslag, Wietske, en jullie kraam zag er top verzorgd uit! Ik kan me de mengeling van gezelligheid, herkenning, succes en vooral ook vermoeidheid heel goed voorstellen. Fijn, dat het zo goed verlopen is, maar ook weer fijn om thuis te zijn, in je eigen winkeltje. Helaas kon ik er door een voorhoofdsholte-ontsteking niet heen, maar heb wel kunnen meegenieten door je uitgebreide verslag,
Groetjes van Ageeth

Annie Derks-Scholten zei

Dat was weer heerlijk meegenieten van alle gebeurtenissen voor, tijdens en na de beurs! Vandaag nog veel werk aan de winkel denk ik zo ( maar misschien is jullie 'grote' lieve hulp er wel) en morgen lekker lui. Tot gauw

Anoniem zei

Mooie stand en leuke spullen vooral de blikjes,maar een tip misschien volgende keer de Ikea gordijnen weglaten dan komt jullie stand mooier over.

Grv .Ina.

christine zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
christine zei

Ik vond de het heel leuk dat ik je donderdag hebt ontmoet. Ik was zo in de ban van de Burnt dat ik stom weg vergeten ben mij voortestellen zo dom.komt omdat ik jullie wel ken via welig en jullie herkende maar ja jij weet niet wie ik was .
De eerste 2 hoeken zijn gelukt het was goed reizen op de quilt van Karinvan de zomer kom ik zeker een dagje naar Den bossch toe .
Oke mijn naam is de Christine uit blankenham Overijssel hahaha

conny's quilts zei

Jullie hadden een prachtige kraam Wietske. alsof jullie al jaren op beurzen staan! Dat het een hele klus is is wel duidelijk (leuk dat je dat hier ook laat zien) maar daar stond zo te lezen ook veel gezelligheid tegenover.
groetjes, Conny

Anoniem zei

Dank je wel voor je uitgebreide beursverslag. Heerlijk dat jullie eerste Beursgang zo geslaagd is!! Lekker nagenieten en vandaag ook genieten van jullie wekelijkse hulp en morgen van de wel verdiende vrije dag!!

Lieve groet,
Elise

Floor zei

Het was druk en reuze gezellig, dat spreekt wel uit je blog.
Je bent nu bekent in heel Nederland en omstreken, dat is ook wat waard.
Maar gratis een Fq geven aan elke klant??? Wel leuk voor de klanten, maar de kosten zijn bij elkaar best hoog, en als winkel wil je toch ook wat verdienen lijkt me.
Kan me goed voorstellen dat jullie uitgeput zijn en het heerlijk vinden om nu weer in de fijne stille winkel te staan.
Geniet nog maar van de herinneringen en van de rust nu.

Ineke zei

Wietske en Herman, het was een groot feest, zo genoten van onze ontmoeting, het voelde zo goed en gezellig.
Nu lekker uitrusten, liefs, Ineke

marga zei

Moe maar voldaan lijkt mij zo. Ik ben niet geweest maar heb genoten van het kijkje achter de schermen. Hoop dat je zelf ook genoten hebt van alles.
Groeten
Marga

hobbyshop fugeltsje zei

Ik hoop dat jullie van alles hebben genoten. De kraam zag er prachtig en gezellig uit. Gauw opruimen en lekker uit rusten.
Gr. Miranda

Sis Voorn zei

Leuk verslag! Geniet nu lekker van het normale leven;)

Anny zei

Ha, en ben je nu alweer een beetje bij? Wat een onderneming. En... deze beursgang lijkt heel geslaagd!

Anoniem zei

Het is zeker meegenieten Wietske. Zo was ik er toch een beetje bij, ondanks het snotteren en grieperig zijn. En nu bijkomen en nagenieten of vol aan de bak?
Groetjes, Lenny

Mrs. Sutherland zei

Jullie stand was prachtig, en het was erg leuk om even met jullie "in het echt"gesproken te hebben. Ik ben uitstekend geslaagd bij jullie, en aai al dagen de mooie lapjes! Jullie zullen wel bekaf zijn, zowel fysiek als van alle ontmoetingen en indrukken. Je hebt wel een fantastische rechterhand aan Herman!! Hartelijke groet van Mar