zaterdag 10 oktober 2015

vol - voller - volst …..


Vandaag een heerlijke dag vol vrolijkheid en gezelligheid.

2 workshops stonden gepland onder leiding van José.

"Quilt as you go"

Vanmorgen 11 leergierigen, vanmiddag 10.


Het was opletten geblazen om de materie goed te snappen.



Er werd keihard gewerkt


Zelfs Kampen was vertegenwoordigd.
Heerlijke chocolade kregen we.


Alvast wat resultaten. 
Ik ga hier de hele workshop natuurlijk nu niet uitleggen

  
want er komt er nog één, straks in het nieuwe jaar.
Er zijn al aanmeldingen voor, dus…….

De datum moet nog wel even gepland worden.


Ik piepte er snel even tussen uit om nieuwe schoenen te kopen. Mijn zangmaatje op het koor had dezelfde gekocht en ik vond ze toch zo leuk.

"Die wil ik ook, vertelde ik haar gisteravond. Onvoorstelbare heerlijke gemaksschoenen en dan toch in het lak.

Ze waren er in hoog en laag.
En dus ging ik voor 

hoog

en

 laag.


Ik had de harde werkers beloofd: "als ik ze vind, ga 

IK

voor jullie op de stoel staan".

aldus geschiedde.


De dames waren onder de indruk, alleen weet ik niet of dat nou kwam door de prachtige schoenen of door het feit dat ik 2 paar heb gekocht.



Er is hard gewerkt, veel gelachen, en alle lof voor José die in één dag 21 dames zodanig les gegeven heeft dat "quilt as you go" voor hen geen geheimen meer heeft.


Gisteren vond Herman het noodzakelijk om Isabel in te lichten over de voortgang van het zakelijk aspect van de winkel.

Helaas, ze had maar weinig belangstelling, vond haar bal belangrijker en toen ze het echt niet meer interessant vond


Vond ze het tijd worden om op te stappen.


Rose wordt trouwens de kleur voor  deze winter…..

Ook zo ontzettend leuk.

Mara Brands, bij velen van ons in het Zuiden bekend omdat ze heel erg knap is in het verlengen van panelen met stoffen in dezelfde kleuren.


In dit geval zijn het wilde dieren, waar ze mee bezig is maar het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn.


Een aantal maanden geleden zag ik ook al eens wat van haar maar nu viel mijn mond toch open van verbazing.
log cabin's, stroken stof


Zo mooi zoals ze kleuren en motieven combineert en aan elkaar legt.


En Mara wil hier graag een workshop in geven.
Wij vinden het prima en juichen dit soort initiatieven toe.


En dus hebben we afgesproken dat Mara op 

20 januari 

naar Den Bosch komt, en er helemaal haar eigen feestje van maakt in ons cursuslokaal.


Ze organiseert 2 workshops, eentje in de ochtend die om half 10 begint tot half 1 en één begint om 1 uur en duurt tot 4 uur.

Behalve je naaispullen hoef je niks mee te nemen, je krijgt alles van Mara.
Je mag je ook bij haar melden, haar emailadres is:
quiltenalamara@gmail.com

Kosten voor deze cursus bedragen 30 euro, ook dat gaat Mara zelf met de deelnemers regelen, dus ook de betaling gaat via haar.

Ik hoop dat  heel veel belangstellenden zich melden, want afgezien dat dit voor Mara een geweldige ervaring is om te doen is het ook nog eens ontzettend leuk om te zien wat voor mogelijkheden er zijn als je stof met stof verlengd op een zodanige manier dat er toch weer één geheel ontstaat.

Zo, ik zoek mijn bed op, morgen weer vroeg dag want we gaan Marie Suarez ontmoeten.

welterusten en tot gauw

Wietske