woensdag 15 april 2015

Omdat:

Ik even niet zou weten waar ik buiten plantjes neer moet zetten, zet ik maar wat extra bloemen op tafel in de kamer neer.


Verbouwen werkt erg aanstekelijk, echt waar. Iedereen om ons heen begint er ineens aan. Zo ook de buurman die ons een poos geleden vroeg of wij er bezwaar tegen hadden dat hij een uitbouw maakte op zijn dakterras.

Nou vinden wij niet dat wij bezwaar kunnen maken als iemand iets wil doen op zijn eigen grond, maar het werd een beetje lastig toen hij zijn goot gewoon over onze 80 jaar oude dakpannen heen legde.

Daar waren wij nou weer niet zo blij mee…….

En de bejaarde dakpannetjes, waar ik zo trots op ben, verdwenen onder het lood.
En mijn buurman begreep onze commotie niet zo goed.


Maar hij heeft het opgelost hoor. En mooi zullen we het gevaarte naast ons  nooit gaan vinden, 


maar hier zijn we toch tevreden mee.

Kan Herman gelijk alles even schilderen, 

"ieder nadeel heb z'n voordeel"


Elke dag een baan eraan zetten. dat had ik me voorgenomen. Helemaal lukt dat niet,


maar vandaag komt de 9e er aan, en er zitten al heel wat flying geese aan elkaar


Vanmiddag gaan we om 1 uur weer open.

Fijne dag

groetjes

Wietske

12 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Bloemen kleuren je dat Wietske, enne.....buren........wij zullen het gevaarte tegenover ons ook nooit leuk gaan vinden, je mag het komen aanschouwen ;( Geniet van de zon vandaag.

Marja zei

Ja in zo'n binnenstad is het geven en nemen denk ik.
Zo blij dat wij een vrijstaand huis hebben;)
Je gaat lekker met je Stonefields!

Groet,

M Verheij zei

Hopelijk hebben jullie nog wel zon,wat je had een zonnige bloemrijk terras.

wilma oud zei

Tjeetje Wietske, wat een gedoe allemaal. Ik wens je veel sterkte met alles en een fijne zonnige dag. Groetjes Wilma

Johanna Faber zei

Veel zon plezier, want heb op jullie terras gezeten, en heb genoten een klein paradijsje

Sterkte met de buren

Liefs joke

Cisca Heiden van der zei

Wat een mooie Stonefield wordt het, Wietske!!!
Sterkte met de verbouwing wat een gedoe allemaal!
Groetjes, Cisca

Marguerite zei

Geloof dat we allemaal wel zoiets met de buren hebben. Je hebt ze nu eenmaal niet zelf uitgekozen. Maar misschien houd het gevaarte de wind tegen en kan je heerlijk in het zonnetje zitten. Het glimt wel gigantisch of komt dat zo op de foto over.
Ga maar lekker met je rug naar het bouwwerk zitten en lekker de rijtjes aan elkaar maken.

Wietskes Quilts zei

Je hebt gelijk hoor Marguerite, het glimt nu nog heel erg maar het is zink en dat schijnt enorm dof te worden. Maar de buurman vindt het goed als we er overheen schilderen. En het neemt de zon niet weg, die komt aan de andere kant op en gaat daar ook onder. Anders hadden we dit ook zeker niet goed gevonden.
groetjes
Wietske

Anoniem zei

Geven en nemen is een spreekwoord waar iedereen wat aan heeft.

Gr Alexandra.

Anoniem zei

Had buurman erbij verteld dat er zink over jullie oude pannen heen kwam? Hoop dat het zink heel snel dof wordt. Een prachtig boeket bloemen trouwens.
Ik ga een half uurtje in mijn tuintje werken en vanmiddag een hortensia kopen, m'n lievelingsplant. Geniet ze van het mooie, zonnige, warme weer.
Groetjes, Lenny

Lida zei

Ja hier in de buurt is het ook een herrie van jewelste, een stuk eraan bouwen... wel even heien, gelukkig maakt J geen herrie, die schildert! Groetjes
Lida

Anny zei

Niet zo streng hoor voor jezelf! Die blokken komen heus wel aan elkaar. Daar zijn ze veel te leuk voor. En lastige buurmannen.. die hebben we geloof ik allemaal! We wonen ook allemaal zo op een kluitje.