vrijdag 3 april 2015

(Grote) stappen gezet!!!!

Ik dacht dat ik zo ver was dat ik rustig mijn blokken aan elkaar kon zetten. Immers, ze zijn nu allemaal even groot, ze zijn echt allemaal klaar en voor de zekerheid had ik nog één keer alles op het logeerbed neergelegd.


Mijn vriendinnetje dacht daar echter anders over, en dus volgde er weer een leermoment:

Alle blokken nog een keer door je handen, één voor één en dan op de millimeter nauwkeurig een stippellijn trekken en daarna aan elkaar naaien.

----Als je het helemaal goed wilt doen tenminste-------

Ik had al wel besloten om het met de hand te doen, vertrouw mezelf niet zo met de naaimachine, maar dat ze dan nog een keer afgemeten moeten worden?????



Het mag ook nooit eens gewoon snel gaan hè?


Maar ik luister goed, probeer het uit en ik word hier toch wel heel erg blij van. Tjonge jonge wat een strak resultaat.


Het was weer Jules ochtend. 
De tweede keer met iets minder aanwezigen, maar wel met ongelooflijk leuke resultaten en vooral heel erg veel gezelligheid en enthousiasme


Veel vragen, veel dilemma's 


En vooral ook:
hoe doe ik dat nou met de hobbs er tegen en welke afmetingen gebruik ik?


Weer zo'n leermoment, ook voor mij, want een aantal jaren geleden ging ik er mee de mist in en kwam mijn Jules nooit af.


Deel 2 is aan de beurt


We wisselen ervaringen uit. Wilma heeft haar zus Annie meegenomen. Een schat die ze al zoveel jaar niet meer gezien had vanwege de verre reizen die Annie heeft gemaakt, en het verre land waar ze nu woont.

Van haar heeft Wilma het quilten geleerd en nu brengen ze een aantal weken samen door en bezoeken ze vooral quiltwinkels.


Annie heeft een heerlijk vliegtuigwerkje bij zich


En dan, als iedereen weg is en de ergste stofberg een beetje opgetrokken is, ben ik weer aan de beurt en krijg ik een privélesje van José.


Ik had mijn engel expres laten liggen om een goed advies te krijgen

"Ha, deze prachtige rose stof heb je niet in de winkel liggen"………

Neuh, soms biedt het winkelier-zijn een voordeeltje. 

Mooi rolletje voor mezelf meegenomen bij de groothandel. Dit wordt de achterkant van mijn Jules.


En weer veel nuttige uitleg


Heel nauwkeurig inmeten…..


De engel ligt klaar om doorgequilt te worden


Ik wil niet eerder naar bed voordat ik zie hoe het gaat met mijn blokken……


Prima!!!! 
Vlijmscherp in de puntjes en kaarsrecht!

Ik weet wat me te doen staat de komende dagen

Wij duiken even heerlijk onder tot en met dinsdag. 

Dan meld ik me weer.

Hopelijk weer helemaal fris en fruitig!!!!


Hele fijne dagen allemaal en hopelijk veel zonnige momenten

 groetjes

Wietske

17 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Voor mij ook een leermoment Wietske....ik doe dat ook nooit, dat nameten, maar als ik het nu bij jou zie.......mooi hoor! Hier doet de zon pogingen om ons te verblijden, we gaan het zien.

KijkDaarIs zei

Wat een gezelligheid allemaal weer..en ja meten is weten..( al meet ik ook niet altijd hoor...wordt die antiek !!...whahaha)
Het rose stofje is prachtig ik heb er ook een lappie van..;0)
Voor jullie ook fijne Paasdagen...!..;0)

BezigeBijMirjam zei

Keurig aan elkaar gezet de blokjes hoor! En wat is de Jules toch leuk hè? Ik ben er ook mee bezig.
Fijn Paasweekend!

Heleni van Til zei

Ziet er super uit Wietske. Ja je weet 't hè, meten is weten.....!
Fijne Paasdagen.

Villa Zeezicht zei

Wat mooi, dat precieze nameten is ook niet zo mijn ding ;) Maar als ik dit strakke resultaat dan zie is het misschien toch slimmer om het wel te doen! Ik wens jullie heel fijne Paasdagen toe, veel plezier samen en rust lekker uit! Lieve groet!!

Marguerite zei

Ziet er zeker heel strak uit.
Heb je de griepvirus op het net gezet. Heb een hoofd vol knikkers, snot noem maar op. Jij weer opgeknapt? Moet wel je bent zo druk geweest...

Truus zei

Fijne Paasdagen en veel quiltplezier
groetjes,Truus uit Drenthe

Elza zei

Fijne dagen en geniet ervan.

Anny zei

Voor jou ook heel fijne dagen. Wist je dat ik ook nog geleerd heb o'n klare blokken zgn te blokken: opspannen op een met flanel bespannen stuk zacht board met spelden. En dan recht maken. Je snapt zeker wel dat ik dat nooit doe. In ieder geval zien je blokken er strak uit.

Floor zei

Ja, snel werken is er niet bij als je het mooi en strak aan elkaar wilt hebben :-)
Maar anders zou je er later maat spijt van hebben als het niet netjes recht loopt.
Je hebt lekker de tijd een paar dagen dus komt het vast helemaal goed.
Fijne Paasdagen!

sylvia zei

fijne paasdagen!! weer helemaal opgeknapt???

marga zei

De blokken zien er geweldig uit. Veel succes verder en hele fijne Paasdagen.
Groeten
Marga

Judith zei

inderdaad een mooi strak resultaat! Dat is het extra werk echt wel waard. Hele fijne pijsdagen en tot volgende week zondag!

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtige blokken
Groetnis Annie

Annie Derks-Scholten zei

Oh Wietske wat ziet het er allemaal weer mooi en gezellig uit. Jou Stonefield wordt prachtig. En strak. Mag je ons op de Bee nog eens uitleggen van dat nameten😊. Please? Fijne paasdagen, groeten Annie

Johanna Faber zei

Ziet te genieten van al dit moois
Fijne paasdagen vanuit Zweden

Judith Blaauw zei

wat fijn om toch telkens weer iets nieuws te leren of het "Ei van Columbus" te ontdekken! mooi strak inderdaad :0) hopelijk wil het nu helemaal vlotten met je engel!