donderdag 25 september 2014

Gistermiddag


Zaten Suus en ik een beetje uit te rusten aan tafel, we vouwden wat lapjes toen de deurbel ging.
" Ah, bezoek," zei Suus en ze deed van bovenaf de deur open.

Een sombere stem:" oh, moet ik helemaal naar boven komen? Ja voorlopig nog wel totdat de winkel beneden klaar is." aldus Suus.
Er stapte een mevrouw naar binnen, ze keek in het rond met een behoorlijk misprijzende blik en vroeg of ze "even mocht rondkijken."

Dat mocht.

En toen kwam de kritiek:
Bij winkel X slaagde ze ook al nooit, en bij winkel Y kwam ze ook niet meer omdat ze nooit, maar dan ook nooit haar smaak stoffen hebben.
Ik vroeg haar hoe ze aan ons adres gekomen was.
Nou, internet daar deed ze niet aan en blogs lezen al helemaal niet……

"Via het quiltnieuws, de advertentie stond er in" en vervolgens keek ze zo misprijzend naar Saar  dat ik gehaast zei:
" Och, u houdt ook niet van katten?
"oh nee helemaal niet" en de rose bak met stofjes die op tafels stond, kreeg een snauw: "Kijk, als ik hier zo overheen kijk dan zit er niet één stofje tussen dat ik mooi vind.

"Maar we hebben toch echt van alles wat", deed ik nog een poging.
Mevrouw wenste ons veel sterkte met de winkel en vertrok, ons in verbouwereerde toestand achterlatend……

Tja

Nee, dan gistermorgen!!!!!
Wat was het weer heerlijk om al die enthousiaste mensen te begroeten met al het moois wat ze bij zich hadden.

Jane was 


vandaag 


aan de 


beurt


Al werd er nog 


veel meer moois getoond


 Ook het borduren krijgt weer aandacht


Als gastvrouw heb je niet veel meer tijd dan zorgen voor koffie en thee en vooral om al het moois te bewonderen, zodat ik niet verder kwam dan sashings aanzetten.


Maar zo heerlijk, in de avonduren lukt het me dan toch nog om te handwerken


En de hexagonnen worden prachtig met een heel klein beetje stijfsel, al vraag ik me wel af wat er van dit strakke resultaat overblijft als de top doorgequilt wordt…….


Het was een heerlijke dag gisteren want in de loop van de middag kwamen er nog 2 gezellige vaste klanten, en daar word ik dan weer zo blij van.

Fijne dag vandaag, ik duik weer in de lapjes om nieuwe blokken voor te bereiden. Morgen weer een druk dagje met weer een Dear Jane Bee.

groetjes

Wietske

24 opmerkingen:

Simone zei

Tja, sommige mensen kun je nooit tevreden stellen! Gelukkig zijn er een heleboel andere lieve klanten...

Saskia zei

Hahaha...en dan maar hopen dat ze niet helemaal vanuit de andere kant van Nederland kwam....rare kostgangers heb je soms. Maar gelukkig heb je nog heel veel moois gezien gisteren. Groetjes, Saskia

Noa Tonnis zei

je kunt niet iedereen tevreden stellen en ik ben ook geslaagd in de winkel terwijl het ook mijn stofjes niet zijn je hebt voor iedereen wel wat,en leg het maar bij je neer er zullen altijd mensen zijn die commentaar hebben

Atelier Hartendief zei

Hoi Wietske,
Met bijna alle mensen die in mijn atelier komen heb ik ook leuke ervaringen, je deelt een passie en dat is leuk. Heeeeel af en toe is er iemand die niet zo leuk reageert, vergeet die maar snel, het is veel leuker om je bezig te houden met de positieve ervaringen!
Groetjes Marijke

Sonja- Sezoentje zei

Oh,ik moest zo lachen met je verhaal, herkenbaar hoor Wietske. Maar ook bij jouw door de enthousiaste navolgers weer vlug vergeten ;) Fijne herfstweek verder, liefs, Sonja

Martine zei

De dame leverde in ieder geval een heerlijk verhaal op.

quilting Jeannet zei

Hahaha, tis wel een kostelijk verhaal! en ik vind dat je voor elk wat wils hebt, als je niet van roze houd zijn er nog wel andere kleuren te vinden. Je kan het niet iedereen naar de zin maken.

Villa Zeezicht zei

Jammer he, dat er altijd zulke mensen zullen zijn. Wij hadden ook eens zo'n soort mevrouw die naar het Handwerkcafe kwam..oh oh oh, wat een drama! Maar ik heb er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat ze tevreden het pand verliet ;) Vaak gaat het om miskenning en gebrek aan aandacht en dan werkt een klein beetje vragen en aandacht als een wondermiddel. Maar ja, daar heb je niet altijd tijd voor.. en zin in!!

Phyllis zei

Ha, ha, ha!! Apart zo'n dame.... al heb ik zo iemand al eens meegemaakt in een andere winkel..... misschien dezelfde...?! Onze Lieve Heer heeft vreemde kostgangers zou mijn moeder gezegd hebben. Mooi werk hoor op alle foto's! Welk stijfsel gebruik je? Crack Free? Spuitbus of poeder? Ik ben met beide ooit eens begonnen, maar vond het toch wat lastig, dus ben er maar mee gestopt. Maar ben altijd benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Heleni van Til zei

Haha oh geweldig verhaal Wietske. Dat maakt iedereen minstens een keer mee. Zegt alleen maar iets over haarzelf hoor. Zo iemand kreeg ik ook een keer in mijn winkeltje en toch vergeet ik haar nooit. Er belde ook eens iemand om te vragen of het de moeite waard was om te komen.......
Hele fijne dag vandaag.

miekequilt zei

Haha, we kunnen smakelijk om deze mevrouw lachen, want ze leest dit toch niet. Heerlijk dat je kunt denken dat je zelf de maatstaf bent voor de voorraad lapjes in een winkel van een ander. Hoe verzint ze het.
Wietske, je trekt je dit toch niet echt aan hè?!!! Zulke dames houden van mopperen, niet van quilten.

Bosch melkmeisje zei

Wat een apart verhaal! Ze weet niet wat ze mist..... De projecten zijn weer schitterend.

Groetjes,
Renee

Elza zei

Ha ha ha wat een vrouw, ze is wel helemaal naar boven geklommen.
Je moet er maar om lachen.

Floor zei

Zo jammer dat er mensen zijn die alles negatief zien in het leven.
Je moet maar zo denken, ze heeft er zelf het meeste last van. Als je na gaat hoeveel plezier je zelf van je hobby hebt (en wij allemaal) dat heeft zij dus niet, treurig toch?
Overal zoeken en niet je juiste stofje kunnen vinden... het leven is hard :-)
Maar eigenlijk ben ik reuze benieuwd naar wat ze nu eigenlijk zocht.
Gelukkig zijn er veel tevreden en leuke klanten.

Ronin zei

Zuurpruimen zijn er helaas ook nog. Niks van aantrekken. Kom zaterdag naar je winkel met de trein. Is het ver lopen vanaf het station?
Zin in om lapjes in te slaan voor Dear Jane. Heb het boek al gekocht.

Anoniem zei

Kan me voorstellen dat jullie verbouwereerd waren. Wat sneu voor die mevrouw dat ze nergens kan slagen (ligt absoluut niet aan de winkels, want er is zoveel verschillende stof) volgens haar. Heb medelijden met haar omgeving als je met zo'n zuurpruim moet leven.
Gelukkig dat alle andere klanten wel lekker positief zijn en genieten. Laat deze mevrouw maar in haar eigen sop gaarkoken.
Goed weekend, Lenny

Wietskes Quilts zei

Hoi Ronin,
Het is ongeveer 10 minuutjes lopen maar je komt langs bakker de Groot, dus je kunt onderweg uitrusten met een bossche bol.
Succes en ik zie je wel verschijnen.
groetjes
Wietske

quiltlodge gerda zei

Whahaha, niks van aantrekken hoor van zo'n zuurpruim; ik hoor en lees alleen maar positieve berichten over je atelier! Groetjes

Ageeth Dorsman zei

Wat een (klein)zielige, trieste mevrouw moet dat zijn geweest. Waarschijnlijk ook geen vriendinnen... En ook geen echte quiltster, want echte quiltsters zien in bijna elke lapje een mogelijkheid tot mooie dingen. Maar helaas voor haar, blogs lezen deed ze ook niet, dus de inspiratie ontgaat haar ook. Ik kan er slechts medelijden mee hebben, zo'n dagje-uit voor haar, maar vol met gemiste kansen. Gelukkig was de rest van jouw dag wel vol van inspiratie!
Groetjes van Ageeth

marga zei

Weet je bij de NCRV hebben ze een slogan die zegt neem de mensen zoals ze zijn er zijn geen andere´ en met dat in je achterhoofd valt het misschien nog wel mee.
Maar ik kan mij voorstellen dat je even stil gevallen bent.
Ik zou zeggen ga lekker verder met waar je mee bezig bent en waar je lol aan hebt.
Groeten
Marga

Judith zei

Ha ha wat een verhaal weer. Nou JAMMER dan MEVROUW! Je kunt het ook niet iedereen naar het zin maken, of uberhaubt willen maken. Dan heb je geen leven meer. En Wietske gelukkig maak jij het een HELEBOEL van ons wel naar het zin. Het moet wel kostelijk zijn geweest, oh wat was ik er graag bij geweest. Helemaal heerlijk!! Fijne avond nog

Ineke zei

Gauw weer vergeten, al is het een kostelijk verhaal ;-)
De blokjes die je showt zien er prachtig uit!!!
Liefs, Ineke

Ada Kopitopoulou zei

Wat een prachtige werkstukken!!!! Er zijn altijd mensen die wat te klagen hebben. En mensen die het beter weten. Iemand die bij mij kwam kijken met een vriendin zei daarna dat je voor 30 euro een tweepersoons quilt op de markt kon kopen. Ik was een afzetser !!!

Saskia Smit zei

Wat een aparte klant. Je hebt toch genoeg moois staan.