maandag 22 september 2014

(Centi) Meters maken

Dat was wat ik wilde de afgelopen dagen. Meters maken en heel veel blokken afhebben.
Nee dus.

Met de Stonefields raak je al gauw verzeild in allerlei verschillende technieken en mogelijkheden. En behalve dat je echt alle kanten uit kunt bij het zoeken naar geschikte stofjes is het ook zo leuk om van alles uit te proberen.

En dan gaan de dagen  heel erg snel.

Ik wilde toch op de, voor mij, juiste manier hexagonnen maken.


En ik leerde van Jeanne dat dit kon met één simpel malletje dat er op een speciale manier zo makkelijk uit te wippen is,


waardoor ik nu zo'n mooi resultaat heb. Strijken is dan wel nodig en dus wilde ik het proberen met stijfsel.

Omdat ik dat gezien heb bij Coriene

En dat stijfsel was dus nergens te krijgen


Ik leerde dat er pennen zijn die je op de goede kant van de stof kunt gebruiken zodat "needle turn" een eitje wordt. Even de strijkbout erover en klaar is het.

 Gelukkig "leende" ik er 2 zodat ik toch verder kon, want Janine heeft die pennen


Ik wilde de glue-baste-it
 ook uit proberen. Die had ik gelukkig in huis want dat had ik op het blog van Juud gezien


Zodat ik deze sterren, waarvan Susan zegt dat het niet zo makkelijk is om ze er goed op te krijgen, er wel perfect op kan zetten.
Het gaat lukken!!!


Ik had dus pennen en stijfsel nodig


En ik zocht hier


En hier….


En hier……


En hier


En hier vroeg ik ook…..
Ik liep en ik liep


Tot mijn voetzolen er helemaal pijn van deden


NERGENS de juiste PENNEN EN geschikt STIJFSEL!!!!!

Inmiddels zijn de pennen besteld en zijn straks bij ons te koop, het stijfsel heb ik zelf via internet besteld.
ik kom er wel hoor met de Stonefields.

Dit is waar ik het voor doe!! Een feestje is het!!!


Ons oudste kind dacht ook meters te maken de afgelopen week. Deze week vindt de verhuizing plaats van Den Haag naar Gouda en Herman moest afgelopen donderdag even komen helpen met de nodige klussen.
Het liep niet helemaal naar wens, hier en daar klopten de verhoudingen niet.


Maar gelukkig kan Herman behalve lapjes snijden ook heel goed klussen en ligt het gereedschap bijna altijd klaar achterin de auto zodat in één dag de lampen hangen, de kranen gemonteerd zijn, rolgordijntjes hangen enz. enz……


Ze zijn er klaar voor en wij gaan zondag kijken…


Jeanne maakte wel meters de afgelopen tijd. Een paar maanden geleden begon het met deze pakketjes.
"Geef mij er maar 3 van in het blauw, want ik heb er grootse plannen mee"


En nu moeten je eens kijken


Alle steekjes met kraaltjes verwerkt


Overal met ieniemienie kleine steekjes tussen geborduurd


Ongelooflijk, wat een werk


Kant, kant en nog eens kant


Het ziet er prachtig uit


En, ik mag het lenen van Jeanne. We zullen het een plaatsje geven in onze stand op de beurs in Veldhoven.

Oké, weer genoeg voor vandaag, hoop dat ik het niet plaatsen van berichtjes de afgelopen dagen 
een beetje goed gemaakt heb.

Fijne dag

groetjes

Wietske


Jongens, ik heb het hoor!

Helemaal speciaal met de auto gebracht……..

uurtje geleden ofzo

Dank je wel Dory en een hele fijne vakantie




14 opmerkingen:

Rya, Rotterdam zei

Wat heerlijk hè, zo'n handige man.... Houd hem maar in ere!
De borduurtjes in blauw zijn adembenemend!!! Ongelofelijk mooi; compliment voor Jeanne. En tja, iets nodig hebben.... je kunt beter gelijk het internet opgaan, meestal heb je het een dag later. Succes met alles.
Groet, Rya, Rotterdam
P.S. ik kijk nog steeds uit of ik het groene lapje niet ergens zie lopen in huis.

Annelies zei

Prachtige borduurwerk in het blauw.
Kijk je uit met de pennen. Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat er toch iets achterblijft.

Dory Abrahamse zei

Ik heb nog een hele bus stijfsel staan. Gekocht bij de DA-drogist hier in het dorp! Zal ik het even brengen vandaag?

Coco zei

Stijfsel-spray ik zal kijken of ik het hier in Frankrijk bij Carrefour, Leclerq of Géant.
Als ze het hebben breng ik een bus voor je mee...je kunt er altijd de hemden van Herman mee behandelen.

quilting Jeannet zei

Zo zie je dat het "oude"toch niet helemaal weg gedaan kan worden Wietske, wie wat bewaard heeft wat....staat hier gewoon in de kast......nog van mijn moeder ;)

Martine zei

Pennen aleen maar gebruiken op plekken die helemaal bedekt worden door lapjes. Er blijft vooral op wit toch een geel streepje over.

Anoniem zei

Wietske,bij jouw op de hoek,de winkel met tafellakens,handdoeken,verkoopt nog ouderwets stijfels,wat in 'n plantenspuit ,water erbij,schudden en hupsakee

Anoniem zei

de pennen gewoon bij de bruna

patricia zei

Ohh wat zijn je sterren mooi zeg! En het werk van Jeanne....pff om verliefd op te worden!
De pennen ken ik ook, ik heb er ook eentje, echt ideaal :-)
Fijne dag, groetjes Patricia

Floor zei

Ze zijn beeldig die kleine blauwe quiltjes, inderdaad heel veel werk.
Wat je met die pennen doet... het is me niet helemaal duidelijk, maar het zal wel handig zijn denk ik.
Zelf teken ik het patroon altijd op de voorkant van de stof. Met een zilverpotlood of een gewone, al naar gelang de kleur van de stof.
Met appliqueren zorg ik dat die lijntjes net naar binnen worden gevouwen en dan komt het altijd goed.
Stijfsel heb ik ook, hadden ze hier gewoon bij de drogist. Maar eerlijk gezegd maar 1 x gebruikt.
Maar met alles uitproberen kom je er vanzelf achter wat voor jou het beste werkt, zo leer je steeds weer wat bij, ook van elkaar, leuk is dat toch!

marion zei

wat is mijn tanate Jeanne toch een wonder met naald en draad

Jeanne van de Griendt zei

Dank je wel dames ja was monniken werk . Maar ik had er ook veel plezier in

Anny zei

Oei, wat een zoektocht! Ik ben heel ouderwets. Maar mijn hobby stamt dan ook uit de tijd dat er heel Nederland nog geen quiltwinkel te vinden was! Ik doe alles gewoon met naald en draad rijgen en ben heel tevreden.Wat een mooi werk van Jeanne!

Evelyne zei

Wat weer een mooi blokje.
Wat een leuke blauwe quiltjes, mooi gemaakt!
Fijn dat je geholpen bent door Dory.

liefs, Evelyne