donderdag 5 oktober 2023

4 oktober…..

 Een magische datum voor mij want op deze dag was mijn zusje jarig, en ondanks dat wij een groot gezin hadden en er vaak niet veel tijd voor ieder kind afzonderlijk was, werden onze verjaardagen altijd uitbundig gevierd. Heel veel vriendjes en vriendinnetjes, oneindig veel spelletjes en extra snoepgoed.


Deze foto vind ik zo onwijs lief. 

Jaren geleden, voordat ik het quilten leerde maakte ik de mooiste  fotoboeken en het boek dat ik voor mijn zusje maakte kreeg ik onlangs te leen van mijn zwager.

 Mijn zusje en mijn moeder…….


Natuurlijk heb ik er gisteren de mooiste foto’s uitgezocht en in onze broers- en zussen app gezet


2 weken geleden kregen we het seintje dat de steen geplaatst is op haar graf en we besloten om er voor naar Zwolle te rijden om het met eigen ogen te zien. Hoe fijn is het dan dat één van haar vriendinnen dezelfde gedachte had en samen met haar man kwam. We konden herinneringen ophalen en dronken thee en koffie samen.


Op 15 oktober vorig bezochten we samen de workshop van Carmen bij Stitchers Inn en het werd een gedenkwaardige dag.
Nog steeds kunnen we niet geloven dat ze er niet meer is.


En wie weten er  nou beter dat je het er moeilijk mee hebt op zo’n dag?


Maar er was veel afleiding gisteren


Een lieve groep die van alles meebracht


Om te laten zien


Wat was het leuk om weer eens een totaal andere samenstelling in deelnemers aan de Bee welkom te heten.


Er werd zoveel moois getoond



Schitterende blokken en herfstkleuren


Borduursel op het blad. 


En samen zochten we er de ontbrekende stoffen bij.


Els en Anke, vriendinnen van het eerste uur bleven gezellig lunchen en ik was blij met alle afleiding.


Nog een huishoudelijke mededeling: 

In tegenstelling over eerdere berichtgeving dat wij in november een weekje dicht zouden gaan, hebben we besloten om in de herfstvakantie te sluiten.

Dit heeft alles te maken met de tijd die we nodig hebben om onze slaapkamer eens grondig onderhanden te nemen. Ruim een jaar geleden hadden we een enorme lekkage op het plafond en dat moeten we nu echt gaan verhelpen.
Er moet dus geschilderd worden. Vroeger deden we dit soort dingen met gemak in een weekend, maar als je 70 bent moet je hier echt de tijd voor nemen……als je het tenminste allemaal zelf wilt doen, en dat willen we.

We besloten daarom om de hele slaapkamer maar aan te pakken, en we kozen een mooi behangetje. Ik ben dol op Pip behang we rekenden op een  langere levertijd.

We kregen echter gisteren bericht dat het behang binnen is en dus willen we wat eerder aan de slag.


De winkel is dus gesloten van 15 t/m 24 oktober.

Al onze actuele openings - en sluitingstijden staan altijd vermeld onder de tab
Agenda


En mocht je nou denken dat we vorig jaar niet zo’n mooie nazomer hadden?
FB vertelde mij vanmorgen dat het vorig jaar, 5 oktober, ook heel warm was en dat wij gewoon buiten zaten te genieten van ons dakterras.

Morgen en overmorgen zijn weer open en je bent welkom.

Groetjes

Wietske