donderdag 8 juni 2023

Voorbij de 68....

 

En dan is er zomaar weer een jaar voorbij en hoewel onze kinderen en kleinkinderen vandaag niet zullen komen voel ik me echt jarig. 

Ze maken dit het komend weekend wel goed.......

Rond de klok van 7 buitelen de berichtjes in de familieapp over ons heen. Het varieert van een uit het hoofd op de piano gespeeld "lang zal ze leven met een luidkeels hoera uit Gouda tot de donkere stem van Laurens met : "Hoi oma, fijne dag" en Valentijn en Koen "gefeliciteerd oma" tot de lieve stemmetjes van 2 meisjes die we zo vaak zien en die samen met hun mama "lang zal ze leven zingen". Mijn dag kan niet meer stuk en na een verplicht tandartsbezoekje 


Gaan we de stad in en lopen eerst de Sint Jan in, branden een kaars voor geliefden en denk ik aan mijn zusje dat er voor het eerst niet bij zal zijn en niet zal bellen.


Maar daar is haar lieve man en hij stuurt een prachtige kaart met een hartje, gemaakt nog door Anna en trouw bewaard wordt voor dit soort doeleinden. En ook nu slik ik even weer mijn tranen weg...

Ik ben er onwijs blij mee en het zal een plekje krijgen op de quilt beneden.


Maar we gaan genieten deze dag. Doen nog wat laatste aankopen voor de vakantie en kunnen nu rustig afwachten tot vertrek over ruim 2 weken.

We gaan een cruise maken naar Noorwegen en we varen tot aan de Noordkaap. In het zuiden is het mooi weer maar in het Noorden zal het een stuk kouder zijn en dus moeten we op alles voorbereid zijn.

Na het inkopen doen zoeken we een mooi terras tegenover de Sint Jan en we laten het ons goed smaken.


We genieten samen van deze dag


Afgelopen dinsdag kwam Desiree weer op bezoek bij ons met prachtige stoffen. Heel romantisch met lieve kleurtjes. Over een paar weken komen ze binnen en we gaan ze mede gebruiken voor weer een nieuw project" An Angels Story" van Anni Downs. De patronen zijn besteld en we zijn van plan om er dit najaar mee te gaan starten.

Weer een leuk project dat dit keer 12 maanden gaat duren. Houd het blog maar in de gaten voor de info


De afgelopen 2 weken zijn we eigenlijk alleen maar buiten. Handwerken aan de grote tafel, spelen met de kinderen en buiten eten.


en 's avonds als het schemert is het een prachtig gezicht met de lampions. Een uniek plekje in de binnenstad.


Gisteren weer een Bee en oh wat was het weer gezellig. Precies de tafel vol en er werd naast hard werken ook veel plezier gemaakt.


En dan tovert Joke haar Top uit de tas: "de droomborduurtjes" van Kristel uit België. Natuurlijk wil ik graag buiten foto's maken en uiteraard gaat Nelliy mee voor het goede resultaat en de rechte bovenkant. Het waait behoorlijk maar hij komt er mooi op. Joke (rechts) mag trots zijn op haar werk.


Een heel karwei waar ze met plezier aan heeft gewerkt


Ze moet nog wel even bedenken hoe ze hem gaat doorquilten maar dat komt wel goed.


Isabel loopt deze week de 4 daagse. Gisteren en eergisteren met haar moeder, vanavond en morgen vergezelt haar vader haar. Net als vorig jaar gaan wij bij de finish staan om Isabel en Eva op te wachten. We hebben maar een extra medaille gekocht zodat we vriendin Eva ook kunnen verrassen.


Morgen en overmorgen zijn we weer open tussen 10.00 en 16.00 en nu alvast wil ik iedereen bedanken die mij op wat voor manier heeft gefeliciteerd. 



Mede door al die lieve berichtjes en wensen voel ik me super jarig!!!!!!

Dank jullie wel

groetjes

Wietske