dinsdag 25 januari 2022

Kleine blokjes

 

In 2016 lanceerde Kathryn Kerr een jaar project:

"365 challenge Quilt Blocks".

En net als honderden anderen gaf ik me op om mee te doen. Het viel me in eerste instantie erg tegen. De uitleg met de naaimachine, het gemak waarmee blokjes doormidden gesneden worden.....

Niks voor mij,  toch maar proberen

Na een week gaf ik de moed op. Dit was beslist niet voor mij weggelegd, maar iedere keer als ik hem ergens voorbij zag komen .........


Afgelopen zondag bogen we ons samen nog eens over het patroon en bood Herman aan om me te helpen met rekenen en tekenen.

Dat laat ik me natuurlijk geen 2 maal zeggen en de agenda voor de zondag was helemaal leeg. Geen verplichtingen, dus tijd genoeg.

We bedachten dat H 250 niet echt gaat werken met de kleine stukjes en paterno plaat is niet nauwkeurig genoeg. Het lamineer apparaat bood uitkomst en met een schuurpapiertje eronder werkt het perfect.


In 1 dag heb ik al een prachtig resultaat. Natuurlijk is het nu nog heel gemakkelijk maar ik kijk wel hoever ik kom. Voor nu is het een heerlijk werkje, en geniet ik er van


En dan zijn de Dear Jane blokjes ineens wel heel erg groot.


De deelnemers aan de applicatiecursus zijn vlot van start gegaan en de eerste foto's komen binnen in de app-groep.


Leuk om elkaar op de hoogte te houden. Volgende week gaan we weer verder.


Dan gaan we het wat moeilijker maken.


Nieuwe Tilda stoffen vinden hun weg weer in de kast. Een leuke aanvulling.


Deze week zijn we ook weer op de normale tijden open. 

Gelukkig kan een ritje naar de quiltwinkel weer gecombineerd worden met een lunch in de stad en een bezoek aan het museum.

We verheugen ons erop dat er verder versoepeld wordt. Van onze kleinkinderen zitten een paar nu thuis  zonder klachten dus dat moet ook echt gaan veranderen nu. Laurens is slechts één dag naar school geweest en daarna sloot de school in z'n geheel en zit hij al weer een week op zijn kamer achter een beeldscherm.

Gewoon naar school zonder klachten en gewoon weer in een normaal ritme!! Wat kijken we hier toch naar uit.

We hopen maar dat het allemaal goed gaat. Een volle tafel willen we voorlopig liever niet. We houden het graag veilig en het werkt op deze manier prima.

Om die reden start er nog een groepje Dear Jane liefhebbers op de vrijdagmiddag. Ook dat zit inmiddels vol, maar je  kunt je altijd op een wachtlijstje laten zetten. Onze ervaring is dat er vanzelf weer wat ruimte ontstaat.

Fijne dag


groetjes


Wietske