maandag 19 juli 2021

De uitdaging.....

 Sinds ik de 7 quilts voor mijn kleinkinderen af heb ben ik enorm afgeleid door al het moois aan patronen en stoffen. Alles zou ik willen doen en af en toe is het een behoorlijke warboel in mijn hoofd.

Maar het mag, vind ik, en zeker in deze Coronatijd geef ik er aan toe zoveel ik wil. Ik had mijn kleinkinderen een deken beloofd voordat ze 10 werden. Die belofte heb ik waargemaakt want zelfs onze Suze van 2 heeft hem klaar liggen voor straks als ze een groot bed heeft.

"Growing Wild" van Sarah Fielke. Hij blijft maar in mijn hoofd zeuren en al enkele keren ben ik er aan begonnen maar ik was nooit tevreden met het resultaat.

Het is natuurlijk ook lastig als je je eigen winkel tot je beschikking hebt en vooral als er weer nieuwe stoffen binnenkomen slaat de twijfel weer toe.

Maar nu was ik vastbesloten. 

Geel en witte grungestof dat moest het worden. Wit is niet zo moeilijk, dat hebben we genoeg op voorraad maar de kleur Honeydew? Dat wordt een lastige. Onze leverancier heeft het niet op voorraad en ik heb echt te weinig op de rol in de winkel. We hebben genoeg andere kleuren maar dit is wat ik wil.


Een zoekronde bij de collega-winkeliers levert een positieve reactie op van Ineke en, oh gelukkig, ze heeft nog genoeg op de rol. En hoewel ik eigenlijk nog maar 2 meter nodig heb vraag ik haar om meer te sturen. Ik ben nou eenmaal gek op geel......


Herman belooft mij om de banen te snijden en o ja hij wil het ook allemaal voor mij aftekenen zodat het absoluut niet fout kan gaan.
Ik ben slecht met de machine, heel erg slecht. Kan er eigenlijk niks mee terwijl ik zo'n mooie Singer heb. 
Met gezonde spanning ga ik aan de slag, nauwkeurig spelden en voorzichtig de naaimachine er overheen.
Ik zal maar niet zeggen hoelang ik over dit ene eerste blok gedaan heb.......


maar zo ontspannen als hier zat ik er echt niet bij.


Het is gelukt, de banen zijn kaarsrecht en het grote genieten kan beginnen.


Zal het me lukken om ooit zoiets moois af te krijgen?

Gelukkig mag hij hier een poosje blijven van Mandy. Velen hebben er de afgelopen dagen al van genoten in de winkel.


 en ik heb een prachtig voorbeeld om naar te kijken


Het voordeel van het hebben van het complete patroon is dat je het anders kunt doen dan aangegeven staat .....
De paddestoel is pas later aan de beurt maar ik beslis dat hij er in het eerste deel al in moet.


Het boek met het complete patroon is onderweg en ik geniet intussen van de vrolijkheid en één groot voordeel: de video's van Sarah blijven er op staan zodat ik even kan kijken hoe zij het doet als ik het niet meer weet.



Fijne dag, lekker buiten zitten en genieten van het zonnetje deze week. Woensdag om 10 uur gaat de winkel weer open.



groetjes

Wietske