zaterdag 8 augustus 2020

dierbaar....

 "Wietske, ik kom vrijdag gezellig handwerken en dan neem ik gelijk weer een stapeltje nieuwe mallen voor de Jane Austen mee."

Fijn want er is nog een aantal wachtenden en Herman brengt ze direct naar de post.

We hebben ook altijd een hoop te bespreken, Mandy en ik. Veelal over het onder handen handwerk, maar ook over de planningen van de cursussen, en uiteraard over onze kleinkinderen.

"Wietske, is het vrijdag druk in de winkel? Ik wil zo graag met de clamshells beginnen maar heb even hulp nodig om te starten."
Aldus een mailtje van Ineke uit Eindhoven.

"Geen probleem, Mandy is er voorzover nu nog alleen, dus we kunnen je samen op weg helpen"
Super fijn want we deden deze workshop een poos geleden met Betty Prins en Herman weet nog precies hoe het moet met de vierkantjes die getekend werden op de ondergrond.
Binnen een mum van tijd is Ineke op weg en zo fijn dat ze nu weet hoe het moet.
En dan een telefoontje van Marion:
"Ik heb een probleem met een quilt!!! Hij is helemaal klaar, maar hij bobbelt ergens aan de bovenkant"
"Kom maar gauw want Mandy is er. Ik weet haast wel zeker dat zij het probleem oplost"
Even showen en bewonderen en het probleem is snel gevonden.
Op de knietjes erbij en:
"ja hoor, ik durf het wel voor jou los te maken"
Eerlijk gezegd, ik zou het niet durven hoor, echt niet. Zo'n mooie quilt, zo'n dierbare quilt voor een vriendin van Marion.

Een dierbare ochtend? 

Nou en of want we hebben allemaal een verhaal en we luisteren naar elkaar, geven elkaar de ruimte, bemoedigen elkaar en lachen gelukkig ook.

Deze ochtend blijft nog dagen in mijn geheugen, zo gaat dat nou eenmaal.
De diamanten van Mandy, ook heel bijzonder. Het past zo goed bij de sfeer van deze ochtend.
Een soort dagboek wordt het met alle bijzondere dagen van de afgelopen tijd weergegeven in kleuren en afbeeldingen.
En elke diamant met een mooie draad geborduurd.
Het wordt heet de komende dagen.
Veel te heet. We zullen het moeten uitzitten met z'n allen.
Gelukkig hebben we onze wandeling vanmorgen al gehad, we blijven lekker binnen en in de winkel is het koel.
Heb ik mooi even de tijd om wat foto's uit te zoeken voor maandag.
Dan zitten we precies 5 jaar beneden in de winkel en daaraan voorafgaand 2 jaar in de achterkamer.

Maandag een terugblik


Fijn weekend en sterkte in deze hitte

groetjes

Wietske