vrijdag 24 november 2017

Als de kat van huis is.........

We hadden het van tevoren allemaal al bedacht. Een witte winkel is heerlijk, maar oh wat zie je alle stof goed liggen.

Het foute stof dan natuurlijk. 

Van de goeie stoffen was er veel naar Nieuwegein verhuisd en dat geeft lucht.

 Vrijwilligers willen dan best een dagje komen helpen om de winkel schoon te maken.

Ik wist niet dat een schortje zo gemakkelijk is. Er werd van alles in vervoerd vandaag.


Twee teams hadden we. Het ene team werkte perfect samen


een kleintje voor de lage meubels en de lange voor het grote werk. Spinnenwebben zijn uitgeroeid, ramen weer gewassen.....

(kleine) kastjes gesopt en opnieuw ingericht.
Ja, een perfect stel.......


Het andere team viel regelmatig uit elkaar. Zij deden de klussen prima los van elkaar, dat wil zeggen:
Anke ontdeed de grote kasten van stof, en ik ontfermde me over het cursuslokaal.

Maar we hielden wel contact.


Heerlijk, alles is weer schoon en fris. Morgenavond weer alles op z'n plek zetten en komend weekend de kerstversiering er in.

Dat wordt genieten volgende week.

Maar voordat we gisteren zover waren, hadden we de nodige hindernissen te nemen.
Bij binnenkomst moesten we lang wachten omdat er nog niets opgebouwd was,


en we werden gehinderd door een grote auto vlak voor het portiek zodat we vele stappen extra moesten lopen naar de gehuurde bus.

Jammer want toen ik vroeg of de eindeloos grote auto een stukje naar achteren kon kreeg ik als antwoord:
"nee mevrouw, wij hebben toestemming van de gemeente"

NATUURLIJK, de gemeente


Maar uiteindelijk kwam alles goed en we gaan er maar van uit dat ze er morgenavond niet staan.


We waren te laat klaar waardoor we in een eindeloze file kwamen en voor de bus 2 dagen moesten betalen.

Kijk, dat is nou weer jammer


Want bij dit soort klussen


Kun je je niet haasten, het zijn geduldwerkjes


We kregen veel complimenten omdat we veel "onderhanden werkstukken" meegenomen hadden en men kon zien waar we momenteel mee bezig zijn.


We zijn trots op onze stand, maar hartstikke trots op onze vrijwilligers die dit allemaal samen met ons mogelijk maken.

Morgen ben ik er weer en dan mogen we een beroep doen op ons zusje en onze zwager. Zij helpen ons weer op weg naar huis na 5 uur.


Hopelijk kan ik morgen nog even rond lopen en foto's maken.

Het is een prachtige creatieve beurs, zonder meer, en ik wil graag even kijken wat hier allemaal voor moois te zien is


groetjes en tot gauw


Wietske