zondag 19 februari 2017

yes, we can!!!!!

Voor mij was het gisteren een heel leerzaam dagje. 

Teken je eigen patroon.

Maar eerst kijken we naar de resultaten van de vorige maand.



In een heel verrassende kleur, het zag er leuk uit.


De cirkel. 

Daarover gaat het vandaag.


Dit is niet zomaar een kant en klaar patroon hoor. 
Nee deze klopt gewoon niet, dus je moet gaan meten.

16 cm in het rond en wat lijnen.

Gelukkig dan wel in centimeters, alhoewel ik voor de inches ook mijn hand al niet meer omdraai.

Hier gaan we mee aan de slag, 


En na de uitleg moeten we zelf gaan rekenen en tekenen.


Juud rekent voor de zekerheid ook nog maar weer mee.
De één denkt er wat langer over, de ander begint rap te tekenen.


En, o wonder: Ik snap het en doe het nog goed ook........


En stel dat je de kleine lijntjes dan weg haalt?

Dan wordt het makkelijker en je hebt er je eigen draai aan gegeven.


Een enkeling begint gelijk haar eigen tekening te maken

En zo worden we dan allemaal

 "Dutch Designer"


Haal de ruis weg door er een cirkel overheen te leggen van plastic of nog beter, van papier.
Je ziet dan vanzelf hoe het worden moet.


De techniek die Juud uitlegt van het leggen van de cirkel er overheen, die ken ik al.

Dus ga ik een beetje mijn eigen gang en maak alvast een stukje van het blok.

 Ik mag eerder weg, want Isabel heeft besloten om haar verjaardag alvast te vieren. Donderdag is ze jarig en dat is voor iedereen een (te) drukke dag. 

En als je 3 wordt begrijp je nog niet helemaal op welke dag dat nou precies is.


En dus verlaat ik de winkel wat vroeger om mij in het feestgedruis onder te dompelen, en laat Herman achter bij vriendinnen die, zoals ik 's avonds zie, de winkel brandschoon hebben achtergelaten.

Els en Angelique, dank jullie wel.......



Prachtige taart met waslijn waar haar naam op staat


En we mogen allemaal op bezoek komen in haar nieuwe tent.
Laten we het maar niet doen.

Gelukkig is opa ook op tijd.


Vrijdagmiddag waren er weer 8 beginners.


Best lastig om de blokken netjes aan elkaar te zetten, maar het gaat goed. 
De molen is een leuke variatie op het eerste blok.


Het wordt wel wat met deze dames. ze hebben er lol in.


Zoveel lol dat één van hen alvast maar een ander patroontje heeft gekocht en al bijna klaar is.


En kijk, Sarah van 13 is er ook weer. 

Ze geniet van het handwerken en is vast van plan om een hele quilt te gaan maken.


Weekend!!!

Heerlijk, vanmiddag zingen we weer een Evensong.



Isabel vindt haar verjaardag een uitgelezen moment om vandaag alle speelgoed eens goed schoon te maken.



Heerlijk kind? 

of heerlijke moeder?

Fijne dag 

en 

groetjes

Wietske