dinsdag 27 december 2016

rondom .........

De feestdagen........

Gedekte tafels vlak voor kerst. In eerste instantie bestemd voor 14 personen, in tweede instantie een buffet omdat er zoveel vriendinnen graag mee wilden eten.......


en omdat aan tafel eten nou eenmaal gezelliger is uiteindelijk  toch maar besloten om tafels te dekken.

We hebben geschoven met kasten en tafels tot we tevreden waren.


Ruim 20 gasten

en er waren bubbels


wat hebben we genoten


Mooie, lieve contacten


veel persoonlijke cadeaus 


Afgelopen donderdag:

Voor mij een hoogtepunt:
samen met mijn eigen "Toppers" naar de Toppers.

Ik heb er echt niet zoveel mee, maar de sfeer was geweldig.


Plezier maken met je eigen kinderen terwijl er thuis goed op de kleintjes wordt gepast.


Een uitbundig kerstpubliek


het was echt prachtig


Gerard Joling meters de lucht in.

Het mag een keer, ondanks het feit dat mijn Maastrichtse kind zich al weken niet lekker voelt, met steenkoude handen naast me zit, maar ze wil er bij zijn. Nu ligt ze ziek in bed en ze was er niet bij met kerst.

Gelukkig heeft ze dit feest dan wel meegemaakt.


Kerst voor het eerst zonder mijn moeder. 

Niet nadenken over wanneer we nu naar Groningen gaan.
Ik zoek de meest dierbare foto op van vorig jaar. prachtig weer en minstens een uur bij het water zitten met haar.

Veel gespreksstof hadden we niet, maar dat hoefde ook niet.


En terwijl mijn Maastrichtse kind haar eerste antibiotica slikt om haar longontsteking onder de knie te krijgen, zit ik heerlijk te handwerken,


verbaas me erover dat 3 kleine kindjes net zoveel overhoop halen als 6.


en maken de beide jonge moeders een heerlijke gezonde maaltijd klaar.
Ik hoef niks te doen.


Alleen maar te genieten van kleintjes met tuitbekers en toetenvegers op tafel


na het eten heerlijk buiten lopen naar de Parade


Isabel vindt de draaimolen maar niks. Maar de jongens durven wel als hun mams maar meegaat


Vandaag voor mij weer een feestdag. Straks wordt ik opgehaald om bij een vriendinnetje te gaan handwerken.

Alles is voorbereid, er moeten nog een paar rijen aan de de top voor Isabel, als het me gegund wordt om door te werken.
Saar weet precies de goeie plek uit te zoeken......


Makkelijk hoor je eigen winkel. cadeautjes zijn altijd gauw gemaakt.


Fijne dag allemaal

groetjes

Wietske