zondag 29 mei 2016

Hoe "heurt" het eigenlijk?

Nou, in ieder geval geen blogje maken van een workshop die voor een groepje mensen nog een verrassing moet zijn.

Morgen is er immers nog zo'n zelfde bijeenkomst in Amsterdam……

Dus, waar was ik vandaag?

Quiltje voor de deur


Apenkoppen in een zakje……

Dinsdag meer.


Maar ik heb wel wat anders hoor, ook zo leuk. 

Afgelopen winter, toen wij zelf met onze winkel op de beurs in Zwolle stonden, stonden we vlak bij Hannie (klik).

Zij had een prachtig quiltje met 12 deuren in de kraam hangen, ik was er op slag verliefd op.

Hannie heeft hem zelf ontworpen en gemaakt. Ieder blok is weer anders, veel patchwork, stitchen, appliceren. Echt alles wat wij zo leuk vinden om te doen komt er in voor.

Op ieder deurtje een spreuk.


Het quiltje heet:

Deuren en vriendschap, is 1.00 X1.40 meter.

Een mooie titel en het bleef maar door mijn hoofd spoken.
Ik wil hier iets mee.

En dus maakte we toen al afspraken. 

Een nieuwe BOM voor ons in het najaar vanaf eind september. Iedere maand een patroontje en een pakketje stof voor 1 deur inclusief stof om te stitchen, knoopjes, alles wat erbij hoort.

We hadden afgesproken dat de patronen en het quiltje in mei bij ons zouden zijn en ziedaar
gisteren

keurig op tijd.


mooie heldere beschrijving.
niet echt moeilijk en o zo leuk om te doen.


Eind Juli is onze laatste Bluebird Lane bijeenkomst zodat we eind september met dit project kunnen beginnen.
Op 15 september komt Hannie bij ons om de aftrap te doen, informatie te geven en om vragen te beantwoorden.

Daarna kun je iedere laatste donderdag van de maand (staat precies aangegeven onder het kopje projecten) je pakketje komen halen en kun je vragen stellen aan José want zij gaat hem ook maken.

Als je niet in de gelegenheid bent omdat je bijvoorbeeld te ver weg woont, geen probleem, de pakketjes gaan diezelfde middag op de bus.

voor 22,50 euro per maand

doe je mee en krijg je alles aangeleverd behalve de bies, de tussenvulling en de achterkant.

Dus je krijgt wel de rand!

Mocht je nog vragen hebben mail me dan.

Zo, nu ga ik lekker slapen, het was benauwd vandaag en daar word je moe van.

Goede nacht!!!

Wietske

6 opmerkingen:

marion zei

Wat een leuke quilt Wietske, ik snap dat je daar verliefd op werd

quiltlodge gerda zei

dat ziet er wel weer errug leuk uit. helaas helaas ligt er bij mij zo veel te wachten. ik mag echt niet aan weer wat nieuws beginnen.
maar ooit ....

quiltlodge gerda zei

p.s. wist je al dat wij een kleinzoon hebben gekregen? na alle prinsesjes nu dus een prinsje of riddertje om al die prinsesjes te beschermen. op mijn blog taan wat foto's

Truus zei

Weer zo'n leuk quiltje om te maken. Volgens mij heb jij daar een neus voor Wietske. Helaas ben ik aan het minderen met mijn quiltwerk.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

wilma oud zei

Heerlijk al die projecten van jou. Je moet al bijna een duizendpoot zijn om het te kunnen maken. Veel plezier vandaag. Groetjes Wilma

Elza zei

Heel leuk deze deuren, wie weet ooit. Groetjes.